O projekte

Podnikateľský nápad roka je projekt, ktorý oceňuje najlepšie podnikateľské nápady a pomáha k ich úspešnej realizácii.

NEWSLETTER:

Chcete dostávať zaujímavé novinky z podnikateľského prostredia priamo do vašej e-mailovej schránky? Prihláste sa na odber nášho newslettera.

Veronika Štrbáková - Ako Podnikateľský nápad roka naštartoval SPEEKLE

24.07.2014  |  Autor: ADMIN  |  Kategória: Aktuality

Rada by som sa podelila o moju osobnú skúsenosť s tými, ktorí rozbiehajú podnikanie a chcú využiť skvelú príležitosť, ktorú ponúka Podnikateľský nápad roka 2014, ale aj s tými, ktorí ešte váhajú či sa prihlásiť.

Takto pred rokom som aj ja s mojimi kamarátmi váhala, či sa zapojiť. Riešili sme, aký prínos pre nás toto ocenenie môže mať a aké povinnosti, či záväzky z toho budú pre náš tím vyplývať. Nakoniec sme však podali prihlášku a neoľutovali sme.

Prečo sa prihlásiť do Podnikateľského nápadu roka?

Už len samotná účasť v súťaži nám dala veľa, nakoľko sme na sebe intenzívne pracovali, aby naša prezentácia nápadu bola najlepšia. Viete, nestačí mať iba dobrý nápad, produkt, ale musíte ho vedieť na trhu predať a presvedčiť konkurenciu aj ostatných, že práve vy ste ten najzaujímavejší s najvyšším potenciálom. Počas prípravy na prezentáciu sme si rozšírili prehľad o podobných riešeniach a takisto sme aj našli odpovede na niektoré otázky, ktoré by nám mohla klásť porota. V konečnom dôsledku sme sa naučili veľa o našom trhu a produkte a pripravili si tak „pitch“, ktorý sme odprezentovali porote.

Ako sme prezentovali nápad porote

Počas prezentácie nášho nápadu porotcom sme získali kopec cenných rád. Najmä od poroty, ktorá hrá v biznise prvú ligu, ale tiež od ďalších finalistov, ktorí sa nám snažili pomôcť nájsť cestu, ako čo najlepšie a najrýchlejšie premeniť náš nápad na úspešné podnikanie. Nikdy sme sa nebáli zdieľať naše myšlienky s ostatnými, veď nápad sa predsa nedá ukradnúť. Všetci, čo sú schopní zrealizovať váš nápad rýchlejšie ako vy, už pracujú na svojom vlastnom. :) Bol to pre nás skvelý deň, počas ktorého sme sa zoznámili s kopec zaujímavými ľuďmi a nazbierali si tak kontakty, ktoré nám otvorili bránu do sveta biznisu.

Ako sa SPEEKLE stal Podnikateľským nápadom roka 2013

Nakoniec prišlo oceňovanie, kde počas nablýskaného gala večera vyhlásili náš projekt za Podnikateľský nápad roka 2013. S týmto titulom prišla na začiatku najmä medializácia (s mojimi kolegami sme sa napríklad dva týždne usmievali z každého stánku na našich zákazníkov z titulky Profitu). Tá nášmu produktu pomohla dostať sa k zákazníkom a obchodným partnerom. Získali sme tiež možnosť využiť služby firiem zvučných mien, ktoré by sme si ako začínajúci mladí podnikatelia nemohli dovoliť a vďaka, ktorým štart nášho podnikania nabral úplne inú dynamiku. V spolupráci s reklamnou agentúrou dvadsaťročia – WiktorLeoBurnett sa nám podarilo dať našej značke nový šat a vymyslieť mnoho zaujímavých nápadov, ako dostať náš produkt k našej „cieľovke“. Právnici z Maple&Fish neúnavne pracovali na tom, aby sme mali naše podnikanie v rámci zákonov SR :) a vo Visibility nám ukázali, ako využívať online reklamu.

Príležitostí a dverí, ktoré sa nám otvorili bolo mnoho a rozpisovať by som sa tu mohla aj na dve strany, každopádne odkaz, ktorý by som vám chcela zanechať, je: Neváhajte a skúste to, stratiť na tom nemôžete, môžete len získať. Hovorte svoje nápady správnym ľuďom, nám sa to vyplatilo ;)

Veronika Štrbáková, SPEEKLE

 

Vyhlasovateľ:
Generálny partner:

Partneri:

Mediálni partneri:

Podporovatelia:
Podnikateľský nápad roka 2014 sa koná pod záštitou Ministerstva financií SR